-
- Kork
- Skinn
- Möbler / Vardagsrum
- Entré
- Dekoration
-
Kök
- Bordsunderlägg
- Dukar och servetter
- Krus, koppar och glas
- Porslin och stengods
- Skålar och tallrikar
- Kannor och karaffer
- Drickflaskor
- Grytlappar och förkläden
- Skärbrädor
- Bestick och köksredskap
- Förvaring kök
- Specialiteter
- Allt för diskning
- Allt för bakning
- Allt för vin
- Allt för tapas
- Sopkorgar
- Kök diverse
- Kaffe och te tillbehör
- Kontor
- Badrum
- Sovrum
- Doft för hemmet
Returer och reklamationer
Hos Viamaja.se har du 14 dagars ångerrätt från den dag du tar emot din beställning..
Hur returnerar jag min beställning?
1. Starta din retur på vår returportal HÄR
2. Välj de produkter du vill returnera och anledningen till returen.
3. Välj hur du vill bli återbetald. (OBS. Valet kan inte ändras i efterhand)
4. En paketetikett skickas till din e-post inom 30 minuter.
5. Förpacka varorna på ett säkert sätt.
6. Skriv ut och fäst etiketten (kom ihåg att ta bort den gamla etiketten)
7. Hämta paketet hos den distributör som anges på din returetikett.
8. Spara returkvittot från distributören tills du har fått din retur.
Vad kostar det att returnera min order?
Observera att när du använder vår returetikett dras en returhanteringsavgift på 115 SEK av från varans pris. Om hela beställningen returneras får du också tillbaka dina ursprungliga fraktkostnader.
Om du inte använder den returetikett som skickats till dig ansvarar du själv för att returnera varorna till vårt lager. Observera att det kan vara en längre behandlingstid om du använder en annan etikett.
Adressen till vårt lager är
Viamaja.dk
Lundvej 14
8800 Viborg, Danmark
OBS: VI HÄMTAR INTE I PAKETBUTIKER
Hur lång tid tar återbetalningen?
När vi har fått ditt returpaket till vår returavdelning kommer vårt returteam att börja behandla din retur. Vi har en behandlingstid på 2-7 dagar, vilket beror på säsong och hög belastning. Så snart din retur är behandlad kommer pengarna att återbetalas till det kort som användes för beställningen genom vårt avtal med Pensopay. Här kommer du att få ett mail med en kreditnota.
Varans skick vid retur
Det är viktigt att varan returneras i samma skick som när den mottogs. Det innebär att varan ska vara ordentligt inslagen i emballage. Om vi får in en vara som är trasig och inte kan säljas vidare kan köpet inte hävas.
Du har 3 års reklamationsrätt
Har du fått en defekt vara? Är ditt paket skadat? Saknas en vara? Har du fått fel vara?
Vi ber om ursäkt! Vänligen kontakta oss så att vi tillsammans kan hitta den bästa lösningen för dig.
VIKTIGT: Skicka ett mail till info@viamaja.se och ange:
1. Beställningsnummer
2. Bild på den skadade/defekta varan eller information om vilken/vilka varor som saknas.
När vi har mottagit ditt e-postmeddelande kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt med mer information och hjälpa dig vidare.
När du reklamerar en produkt är det viktigt att produkten inte är trasig på grund av felaktig användning eller normal hantering.
Hittade du inte svaret på din fråga?
Kom ihåg att du alltid är välkommen att kontakta vår kundservice. Skicka ett e-postmeddelande till info@viamaja.se så kontaktar vi dig så snart som möjligt.